Cuma, Ocak 29, 2010

Evde simit yapilir mi?

Tarifi Acemi Sef'in blogundaki tariften uyarladim, oldukca tatmin edici bir sonuc cikti. Turkiye'den gelirken burada cok sevdigim bir arkadasima simit getirecektim ama kardan dolayi disari cikamayinca getiremedim. O nedenle de dun ona bu surprizi yapmak istedim. Arkadasim da esim de sonuctan memnunlardi..

Bu arada bloglar arasinda simit tarifi ararken farkettim ki hep yurtdisinda yasayan arkadaslar denemis evde simit yapmayi. Bir aah ah dedim icimden.. Aslinda tarif cok kolay, basit bir pogacadan farki yok.


SIMIT TARIFI (8 adet)

Malzemeler
1 su bardagi ilik sut (200 ml)
1 cay bardagi ilik su (100 ml)
3 tatli kasigi kuru maya
1 yemek kasigi seker
3 su bardagi un* (baslangic icin, sonrasinda daha eklemeniz gerekebilir)
2 yemek kasigi siviyag
1 yumurta
2 cay kasigi tuz

Ustu icin
2 yemek kasigi pekmez
Yarim cay bardagi su
susam

Yapilisi
Ilik su ve sut karistirilir. Seker ve maya eklenir. Maya cozulup kabarana kadar beklenilir. Diger malzemeler karistirilir, mayali su sut karisimi eklenir. Un yavas yavas eklenir. Gerekirse yukaridaki miktardan daha fazla da eklenebilir. Onemli olan kendini toparlayan ele yapismayan bir hamur elde etmek. Diger puf noktasi da hamuru 5-10 dakika boyunca un serpilmis tezgahta iyice yogurmak. Sonrasinda unlanmis bir kaba alinir, ustune once biraz siviyag surulur sonra strec folyo ile kapatilir. 1 saat kadar mayalnamasi icin ilik bir yerde birakilir.

Hamur mayalandiktan sonra 8 parcaya ayrilir. Her biri uzun rulo haline getirilir. Ortadan tutulur, birbirine orguymus gibi dolanir ve uclari birlestirilir. Acemi sef asamalari cok guzel gostermis. Sonrasinda once pekmezli suya her tarafi islanacak sekilde batirilir, sonrasinda da susamla kaplanir. Benimkilerin susami az olmus bence, siz isterseniz hic bir yeri gozukmeyecek sekilde susamla kaplayin.

Yagli kagit serilmis tepsiye alinir. 180-190 dereceye onceden isitilmis firinda iyice kizarana kadar pisirilir.

* Un miktari konusunda net bir bilgi veremiyorum cunku bizim buradaki unlarin icerigi ile Turkiye'dekiler ayni degil. Protein miktarlari degisik olabiliyor, o da eklenen miktari degistirebiliyor. Buradaki unlarla daha az miktarda koyarak ayni kivam elde ediliyor. O yuzden aldigi kadar un demek daha dogru belki..

6 yorum:

Gizem dedi ki...

ben de denemistim gurbetci olarak... :p
candan markettekiler cok guzel bu arada, aklinda olsun

handan dedi ki...

Ya, harika görünüyor. Bu ne kadar güzel bir simit görüntüsü. Türkiye de yaşıyorum ama böyle güzel bir simit görüntüsü burda gördüm. Yada fotoğraf çekimi çok ustaca. Ellerine sağlık. Kesinlikle bu tarifi bugün denicem. ( Seninki kadar güzel olurmu bilemem.)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Ben hic evde yapmayi denemedim ama deneyemyi cok istiyorum. Bir gun vakit ayirip yapmak lazim. Turkiyedeki simitleri bende cok ozluyorum. Gittigim zaman mutlaka kahvalti ve oglen yemeginde yerim:) Bol domates ve beyaz peynirle bayilirim. Hollandadan sevgiler komsu:)

Evren Yasa dedi ki...

Gizemcim, Leuven'de olunca Candan'a uc ayda bir geliyoruz :) bir de nedense hep hosuma gidiyor normalde evde yapilmayan seyleri yapmayi denemek. kemalpasa tatlisini bile denemistim yani :)

Handancim, seninkiler de guzel olur neden olmasin cok kolay bir tarif. eminim o kadar elislerini beceren eller bunlari hic demeden layikiyla yapar.

Sevgili komsu, oldukca kolay ben de bugune kadar hep ertelemistim yapmayi ama dusundugumden cok daha kolay oldu. umarim severek tuketirsiniz.

Unknown dedi ki...

Ellerine saglık,ben de bir simit tutkunu olarak evde denemeyi hiç düsünmemistim,gercekten süper görünüyor.Sevgiler...

Alev dedi ki...

Esimde beni gaza getirmeye calisiyor bu aralar. Sen yapsan simdi ne guzel simit yaparsin diye ... Ama acikcasi useniyorum. Sizinkiler harika gorunuyor bir gayret bende yapsamda kurtulsam :)